Adminforum

Dette forumet er for klubber og deres administratorer på Turorientering.no. Kom gjerne med ønsker og forslag til forbedringer av admin eller det å arrangere turorientering generelt! Dersom du har idéer til nettstedet Turorientering.no forøvrig eller er vanlig bruker av nettstedet, ber vi deg vennligst om å bruke deltakerforumet på https://turorientering.uservoice.com/forums/156538-deltakerforum.

Hvordan kan vi forbedre administrasjonen for klubber på Turorientering.no?

You've used all your votes and won't be able to post a new idea, but you can still search and comment on existing ideas.

There are two ways to get more votes:

  • When an admin closes an idea you've voted on, you'll get your votes back from that idea.
  • You can remove your votes from an open idea you support.
  • To see ideas you have already voted on, select the "My feedback" filter and select "My open ideas".
(thinking…)

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

If a similar idea already exists, you can support and comment on it.

If it doesn't exist, you can post your idea so others can support it.

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

  1. 34 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    4 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. BEDRE FUNKSJONALITET FOR ADMINISTRATOR

    I Fossum lar vi brukerne benytte turo-på-nett funksjonen som eneste registrering av postbesøk. Dette betyr at vi deler ut merker og utmerkelser basert på klipp på nett. I den sammenheng har vi ønsker for ny og forbedret funksjonalitet:
    - Enkel mekanisme for å eksportere alle brukerdata for en sesong til en fil (helst Excel format).

    - Funksjonalitet for å levere "elektronisk klippekort" (knapp for å bekrefte at man er ferdig for sesongen, gjerne med mulighet for å gi tilleggsinformasjon av typen "Ja, jeg kommer på avslutningskveld for å hente merket")

    Håper dere kan ta tak i dette.

    31 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    3 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  3. Muligheter for å bestille medaljer og plaketter via profilen

    Vi vurderer å legge om premieringsystemet, da kunne vi ha tenkt oss et system der de enkelte sel kan bestille og eventuelt forhåndsbestille for medaljer og utmerkelser. Når D har klart kravet og har betalt får de tilsendt utmerkelsen sin.

    31 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    3 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    Takk for forslaget! Dette er noe som har vært diskutert nærmest fra første versjon av turorientering.no, men som vi har fått litt varierende tilbakemeldinger på fra arrangørerer opp igjennom. Kontrollkort på papir har for noen stått som den «sikreste» formen for verifisering av klipp.

    Men vi synes dette er en fin funksjon som passer inn i helheten. Vi kunne dog trengt mer innspill på hvordan det skal fungere, både mtp. hvordan premier/utmerkelser skal defineres av hver arrangør, og når/hvordan en deltaker skal kunne bestille dette.

    Om dere som har vist interesse for dette kunne utdypet dette litt hadde vi satt pris på det!

  4. Katergorisering av poster

    Det bør være mulig å katergorisere Poster som Grønne, Blå, Røde eller Sorte, slik som fargekodene på turene.

    15 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  5. Postbeskrivelse

    Hei. Det burde være mulig å legge inn hvilket karttegn/postdetalj på hver post. Da kunne klippekortene genereres automatisk for hver tur og vi slipper og lage og laste opp klippekort for alle turene.

    8 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  6. Fjerne symboler som kan forveksles!

    Hei. Vi har i år hatt en del personer som forveksler 1 tall og bokstaven I og tallet null og bokstaven O. Det bør fjernes et av alternativene i kodene som genereres. Dette skjer selv om alt blir printet ut.
    Ref. bilskilt og hvilke bokstaver som ikke er tilatt.

    7 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  7. Barneposter

    Et visst antall av postene våre er "barneposter" som så langt bare gir poeng for deltakere opp til 15 år. Dette er dekket av dagens løsning. Men vi ønsker en mulighet til å gi poeng også til andre besøkende, men da færre poeng enn det den egentlige målgruppen får.

    7 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  8. Jeg trenger å kunne redigere poster/koder for deltagere

    Jeg trenger å kunne redigere poster/koder for deltagere som
    - ikke har internett
    - har registrert feil

    Poster som har forsvunnet/endret kode i løpet av sesongen

    6 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  9. Unik URL for ny generert PDF

    Når man genererer nye PDF'er for turer i admin må man "tvinge" reload med CTRL+F5 for å få opp ny utgave. Det er mange mindre kyndige brukere som ikke vet om dette, som derfor blir frustrert når endringer ikke oppstår som forventet. Dette kan løses ved at PDF-preview link gies et lite tillegg, f.eks. 2345.pdf?timestamp=20140319031813. Jeg tror det vil gjort en del brukere mindre frustrert.

    6 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  10. Utsalgsteder

    Det tar veldig mye tid å registrere alle utsalgstedene HVER gang man legger inn en ny TUR. Med 6-8 utsalgsteder og 10-15 turer så bør det finnes et valg hvor arrangøren definerer hvilke utsalgsteder den har, og dette kommer opp hver gang man legger inn en ny tur.

    6 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  11. Max og min koordinater for kart område.

    Etter å ha lagt inn 20-30 kulturminner (og det kommer stadig fler) på opp til 15 forskjellige kart, så hadde det vært fint at bare de som er innenfor dette område blir listet opp og kan velges. Dette gjelder også poster og bilder.

    5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  12. Endre navn på "Frie poster"

    Begrepet "Frie poster" bør fases ut før 2014-sesongen. Mange tror at dette betyr "Gratis poster" - som det jo ikke er. Har diskutert en del med Bjørnar og funnet ut at kanskje begrepet "Tradisjonell turorientering" er mest dekkende. Åpen for andre forslag!

    5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

    Hei Jan, takk for forslaget! Dette er en ganske enkel justering som vi da kan planlegge for 2014, men vi oppfordrer gjerne andre arrangører til å komme med innspill her på alternative begreper/forklaringer innen den tid også.

  13. Bestillinger

    Ser at bestillinger ikke nullstilles etter etablering av ny sessong. Foreslår at den nullstilles slik at det letter oversikten over årests bestillinger.

    4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  14. Diverse forslag

    - lager en bruksanvisning for de nye sidene
    - forteller hvor man etter omleggingen finner "send e-post funksjonen"
    - forteller hvor man etter omleggingen finner statistikken hvor man kan sammenligne sesonger
    -svarer på spørsmål når de stilles

    4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  15. Teller savnet

    Savner en teller for klubbens side, slik at vi kan se hvor mange besøkende vi har.

    3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  16. Turbloggen

    Få epostvarsel ved nye innlegg på bloggen (følgefunksjon)

    3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  17. Mulighet for vedlegg

    Er det mulig å åpne opp for flere vedlegg til kart som kjøpes/lastes ned via nett?
    Hadde problemer med å få lagt til noe annet enn klippekort på klubbens turer i våres. Innhold ved kjøp på nett bør jo være likt det man får i posen ved kjøp i butikk.

    3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  18. Epostlister

    Det kan oppstå flere behov for å informere (poster som er midlertidig vekke eller har mangler, stier/veier som ikke bør brukes (klager), om hogst, innbydelse til avslutning, ...) Tur-O deltagere i løpet av Tur-O sesongen. En god hjelp hadde det vært om det f.eks. på en enkel måte kunne lagres/kopieres en kommaseparert liste med alle epost-adresser.

    3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  19. Epost-adresser til de som registrerer Tur-O på nett

    Det er relativt mange som registrerer Tur-O på nett som ikke oppgir sin epost-adresse og dermed ikke kan informeres på en enkel måte. Deltagere kan selvfølgelig ikke tvinges til det. Men hvis epost-adressen er mere fremhevet ved registreringen og med tillegg av en anbefaling til å oppgi epost-adressen, kan flere nås med informasjon.

    2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    2 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  20. Redigere poster

    Hei. Det er utrolig tungvint å rette/redigere poster nåe det er over en side. Hver gang jeg har rettet en post så kommer jeg til første side på toppen. Deretter så må jeg gå ned i bunnen for å velge side 2. Deretter så kommer jeg på toppen av side 2 og må gå ned igjen til bunnen av den for å velge posten som skal rettes.

    1. Det bør være sidevalg på toppen av sidene også.
    2. Det burde være mulig å skrive inn postnummer direkte.
    3. Når du redigerer post er så kunne det vært en knapp med…

    2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
← Previous 1
  • Don't see your idea?

Adminforum

Feedback and Knowledge Base