Hvordan kan vi forbedre Turorientering.no?

Klubbsidene er alt for vanskelig å finne

Kjempebra nettside!

Første tilbakemelding på nettstedet er at "klubbsidene" (f.eks http://turorientering.no/ifsturla/) må bli _mye_ mer tilgjengelig. Jeg hadde nok aldri funnet dem hvis jeg ikke hadde blitt tilsendt linken http://turorientering.no/ifsturla/turer/2013/.

Linken til IF Sturla er gjemt langt inni kartet. (Først søk opp området - klikk på en post - les beskrivelsen av turen - klikk på Arrangør!) Dessuten ville jeg nok aldri klikket på denne linken, for jeg ville ha forventet at den gikk rett til Sturlas egne nettsider.

Selve Tur-lista gir også en helt annen oversikt enn kartet på http://turorientering.no/. Og burde bli lettere tilgjengelig med direktelinker fra hovedsiden, ved siden/under kartet. Gjerne med "Lister over turene på kartetet". (Da må nok lista justeres siden flere klubber fort kan være representert på samme kart.)

Men det viktigste er at det blir mange nfallsporter til klubbsidene og all den informasjonen som ligger under der.

Mvh
Vegard

3 votes
Vote
Sign in
(thinking…)
Sign in with: Facebook Google
Signed in as (Sign out)
You have left! (?) (thinking…)
Vegard Bakke shared this idea  ·   ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
under review  ·  AdminEliksir AS (Utviklere, Turorientering.no) responded  · 

Hei Vegard, takk for skryt og konstruktive tilbakemeldinger. Dagens sider har et større fokus på områder/turer enn arrangørene, men vi er enige i at det er forbedringspotensiale i hvordan kartsøket fungerer og linker videre. Du kan forøvrig klikke deg direkte inn til arrangør også fra info-boksen etter å ha klikket på et punkt på kartet.

1 comment

Sign in
(thinking…)
Sign in with: Facebook Google
Signed in as (Sign out)
Submitting...
  • Vegard Bakke commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Nja, delvis enig. Dere har _masse_ godt stoff under arrangørsidene (som jeg kalte "klubbsider" innledningsvis):
    - Turer
    - Turpakker
    - Områder
    - Poster
    - Kulturminner
    m.m. (som du refererer til).

Alt dette burde komme bedre fram i lyset!

For alt dette har jeg kun tilgang til gjennom arrangørsiden. Jeg kan ikke se noen linker til dette fra Min side/Hovedsida.

Når jeg logger meg (ingen kjøpte kart enda). Så har jeg:
    - [Om turorientering.no] (joa, men jeg vil ut på tur, jeg, ikke lese prosa)
    - [Finn arrangør] (laaang liste med mange kjedelige klubbnavn langt borte fra der jeg bor)
    - [Norgesranking] (tja, for en som ikke har kjøpt kart en gang gir jeg en lang marsj i dem som har flest poeng)

Klikker jeg på TurOrientering sin logo får jeg kun opp [Brukerinfo] og [Passord].

Det er _alt_!
    Itte no kart, itte no'n tura eller område.

Nå er jeg ikke like negativ som kommentarene mine i parentes ovenfor gir inntrykk av. : ) Men noen kan nok tenke i de baner. Og vi bør jo gjøre det lett for ferske å komme videre. Det er ikke selve arrangørsidene jeg synes bør fremheves, men all infoen som ligger koblet til dem.

> "Du kan forøvrig klikke deg direkte inn til arrangør også fra info-boksen etter å ha klikket på et punkt på kartet."

Det er nettopp dette jeg mener er alt for bortgjemt. Jeg hadde aldri klikket på "arrangør" i infoboksen. Hvorfor skulle jeg det?

(Tenk gjerne over et godt svar til hvorfor en bruker faktisk skulle trykke på "arrangør" for å finne turer i nærområdet...)

Men som jeg har sagt flere ganger allerede. I det store og det hele er dette kjempebra!

Feedback and Knowledge Base