Deltakerforum

Dette forumet er for vanlige brukere og deltakere på Turorientering.no, hvor du kan komme med ønsker og forslag til forbedringer av turorientering på nett. Er du administrator for en klubb og har forslag til adminområdet, vennligst bruk adminforumet på https://turorientering.uservoice.com/forums/172430-adminforum.

Hvordan kan vi forbedre Turorientering.no?

Du har brukt alle dine stemmer og vil ikke kunne legge ut et nytt forslag, men du kan fortsatt søke etter og kommentere på eksisterende forslag.

Det er to måter å få flere stemmer på:

• Når en administrator lukker et forslag du har stemt på, vil du få tilbake stemmene du har brukt på det forslaget.
  • Du kan fjerne stemmer fra en åpen idé du støtter.
  • For å se forslag du har allerede stemt på, velg "Min aktivitet"
(tenker…)

Skriv inn din idé og vi vil søke å se om noen allerede har foreslått det.

Hvis en lignende idé allerede finnes, kan du støtte og kommentere det.

Hvis det ikke finnes, kan du legge inn ide slik at andre kan støtte den.

Skriv inn din idé og vi vil søke å se om noen allerede har foreslått det.

1. Rangering på poengliste etter tidspunkt for klipping

Hei. I 2016 var det rangering etter når man klippet poster, selv om man hadde like mange poeng som andre. Dette er endret i år, og rangeringen endrer seg vilkårlig hver gang man er inne på poenglisten

1 stemme
    Stem
    Logg inn
    Sjekk!
    (tenker.....)
    Angre
    eller logg deg inn med
    • facebook
    • google
      Password icon
      Jeg godtar vilkår for bruk
      Innlogget som (Logg ut)
      Du har igjen! (?) (tenker…)

Hei Hermann, og takk for din tilbakemelding!

Dette er en sak som mange har sterke og delte meninger om. Men etter at flere arrangører opplevde voldsom og bitter konkurranse mellom deltakere for å være først til å ta en post og derav ligge øverst på lista ble det avgjort at dette ikke var en ønsket form for turorientering. Turorientering er ikke ment å være beinhard konkurranse, da kan man like godt løpe O-løp :) Så med reverseringen til tilfeldig rekkefølge innenfor samme plassering blir det en mer vennskapelig form for konkurranse.

Mvh Frode

• 1 stemme
      Stem
      Logg inn
      Sjekk!
      (tenker.....)
      Angre
      eller logg deg inn med
      • facebook
      • google
        Password icon
        Innlogget som (Logg ut)
      • 1 stemme
        Stem
        Logg inn
        Sjekk!
        (tenker.....)
        Angre
        eller logg deg inn med
        • facebook
        • google
          Password icon
          Innlogget som (Logg ut)
        • Rart med to poster

Det er noe som må være feil- hos meg er det sånn at når jeg skal klippe postene mine, står alle postenes nummere to ganger altså to poster nr. 1, to poster nummer 2 OSV. når jeg skal klippe. Det er ganske dumt, og gjør det uoversiktelig. Jeg likte utseende på postene du klikker på når du skal skrive inn kode bedre før, med mer ryddig design.

8 stemmer
          Stem
          Logg inn
          Sjekk!
          (tenker.....)
          Angre
          eller logg deg inn med
          • facebook
          • google
            Password icon
            Innlogget som (Logg ut)
          • Gruppere postene i farger før nummerering - klippe følger rulling

Slik postene er organisert nå vil man måtte lete opp og ned for å klippe selv om man stort sett bare er på ett kart/en farge.

Postene burde vært sortert på farge først, og deretter nummerering. Det gjør det enklere å finne posten i lista når du registrerer klipp.

Et enda mer brukervennlig oppsett ville kanskje vært å gi mulighet for først å velge farge, for deretter å få opp de postene som er på den turen.

Med mange poster må brukeren rulle opp og ned mellom hver gang man klipper. Kan klippe-ruta rulle ned sammen med resten av nettsiden?

1 stemme
            Stem
            Logg inn
            Sjekk!
            (tenker.....)
            Angre
            eller logg deg inn med
            • facebook
            • google
              Password icon
              Innlogget som (Logg ut)

Hei, og takk for tilbakemeldingen Stein!

Det du foreslår er i hovedsak fordi det kan være tungvindt å finne alle postene for en gitt tur i opplistingen av alle postene, og det er forståelig. Det er derfor hver enkelt tur også har en underside med poster, som kun lister de postene som gjelder for turen. Om du bruker disse undersidene bør det være mye enklere å klippe.

Ettersom dette er den foretrukne måten å klippe poster for en gitt tur nå, har vi ingen umiddelbare planer om en omstrukturering av hovedlisten med poster som foreslått.

• Turorienteringen 2014

Hei SOL, håper ikke dere venter helt til palmesøndag i år med å starte turorienteringen. Det er tre gode grunner til å starte tidligere: 1) Sen påske, 2) Mye tyder på tidlig vår 3) Neste runde i stolpejakten starter 1. april. Hadde vært veldig fint med et forsprang for turorienteringen før stolpene settes ut.
              Hilsen Ingrid Aune

1 stemme
              Stem
              Logg inn
              Sjekk!
              (tenker.....)
              Angre
              eller logg deg inn med
              • facebook
              • google
                Password icon
                Innlogget som (Logg ut)

Hei Ingrid. Flott at du engasjerer deg! Men dette blir nok et innspill du må sende direkte til arrangøren. Gå til arrangørens side her på turorientering.no og send en e-post til adressen som vises der.

• Rette opp possisjonen til salgssted

Dere må rette opp possisjonen til G-sport Rykkinn. Den er avmerket innerts i Lommedalen.

1 stemme
                Stem
                Logg inn
                Sjekk!
                (tenker.....)
                Angre
                eller logg deg inn med
                • facebook
                • google
                  Password icon
                  Innlogget som (Logg ut)