Deltakerforum

Dette forumet er for vanlige brukere og deltakere på Turorientering.no, hvor du kan komme med ønsker og forslag til forbedringer av turorientering på nett. Er du administrator for en klubb og har forslag til adminområdet, vennligst bruk adminforumet på https://turorientering.uservoice.com/forums/172430-adminforum.

Hvordan kan vi forbedre Turorientering.no?

You've used all your votes and won't be able to post a new idea, but you can still search and comment on existing ideas.

There are two ways to get more votes:

• When an admin closes an idea you've voted on, you'll get your votes back from that idea.
  • You can remove your votes from an open idea you support.
  • To see ideas you have already voted on, select the "My feedback" filter and select "My open ideas".
(thinking…)

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

If a similar idea already exists, you can support and comment on it.

If it doesn't exist, you can post your idea so others can support it.

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

1. Tilgang til tidligere år og statistikk

Jeg ønsker å kunne gå tilbake til tidligere år og se hvilke arrangører jeg deltok hos og se hvor mange poster jeg tok det året.

Det hadde også vært artig med en samlet statistikk over hvor mange poster jeg har tatt hos de ulike arrangørene gjennom årene.

En landsoversikt over antall deltakere hos arrangørene per år hadde også vært interessant - går interessen for å delta opp eller ned?

45 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. Aktive tilbud

Hei! Turorientering er en flott måte å bli kjent nye turterreng. Dere har en grei funksjon for å søke opp turorienteringstilbud via kartsøk. Dessverre er det i vinterhalvåret få av disse tilbud som er aktive. Flere klubber virker også å være ganske sløve med oppdateringer, eller er rett og slett faset ut. Kan det være mulig å tydeliggjøre hvilke opplegg som er aktuelle per dags dato?

12 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)

Hei Sjur, og takk for tilbakemeldingen! Vi jobber for tiden med oppdateringer for årets sesong, og én av tingene vi ønsker forbedre her er nettopp kartsøket. Vi vil da ta ditt innspill til vurdering med å f.eks. kunne filtrere bort turer som ikke enda er satt ut.

3. 11 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  4. Forskjellig farge på poster som er tatt og ikke.

Når man går inn på siden til en arrangør og så velger "poster" på venstresiden, så får man jo opp et kart i bunnen av siden. Det kunne vært kjekt om de postene man hadde klippet fikk en annen farge i kartet enn de som ikke er tatt. Da kunne man lettere få oversikt over hvilke poster man har tatt og ikke, særlig om man av en grunn ikke har tatt alle postene i en tur.

6 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  5. Case-sensetive brukernavn (skille mellom store og små bokstaver)

Det virker som brukernavn er case-sensetive hos dere. Dette er vel ikke veldig vanlig og kan potensielt skape noe irritasjon fra brukere, inkludert meg selv som ikke fikk logget inn inntil jeg forstod dette til tross for "advarsel". Antok rett og slett at dette ikke spilte noen rolle. Passord er selvsagt en helt annen sak.

Stemmer dette? Hvis ja, syns jeg dette bør endres for brukernavn.

Nb! Testet dette på en iPad og Safari, men antar dette ikke er relatert til plattform og nettleser.

5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  6. Strekkoder på postene

QR koder på postene som kan skannes med mobil

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  7. Automatisk postregistrering med GPS

Jeg føler at prosessen med å registrere poster er litt mer tidkrevende enn den trenger å være. Man må på en eller annen måte huske på eller skrive ned alle kodene fra turen, og så må man logge inn og registrere hver enkelt kode på nettsiden her. Man vil jo helst bruke tiden sin på å faktisk orientere og finne poster, og ikke på å skrive ned og punche koder.

Med GPS kunne man gjort postregistrering automatisk. I sin enkleste form kunne det fungert slik:

1. Alle poster som ligger i systemet har koordinater lagt inn
    2. Man kan laste…

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  8. Klippe poster i felt

QR-kode eller skrive inn koden - med mulighet for offline bruk (at den synkroniserer når man får dekning/kommer hjem)

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  9. Klubbsidene er alt for vanskelig å finne

Kjempebra nettside!

Første tilbakemelding på nettstedet er at "klubbsidene" (f.eks http://turorientering.no/ifsturla/) må bli _mye_ mer tilgjengelig. Jeg hadde nok aldri funnet dem hvis jeg ikke hadde blitt tilsendt linken http://turorientering.no/ifsturla/turer/2013/.

Linken til IF Sturla er gjemt langt inni kartet. (Først søk opp området - klikk på en post - les beskrivelsen av turen - klikk på Arrangør!) Dessuten ville jeg nok aldri klikket på denne linken, for jeg ville ha forventet at den gikk rett til Sturlas egne nettsider.

Selve Tur-lista gir også en helt annen oversikt enn kartet på http://turorientering.no/. Og burde bli lettere tilgjengelig med…

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hei Vegard, takk for skryt og konstruktive tilbakemeldinger. Dagens sider har et større fokus på områder/turer enn arrangørene, men vi er enige i at det er forbedringspotensiale i hvordan kartsøket fungerer og linker videre. Du kan forøvrig klikke deg direkte inn til arrangør også fra info-boksen etter å ha klikket på et punkt på kartet.

10. Registrering av klipp

Jeg er ny bruker av Turorientering.no. og måtte lete en del for å finne ut hvor jeg skulle registrere klippene. Fant omsider ut at dette skulle skje under "Poster". Forslag: Endre "Poster" til for eksempel "Registrer klipp her". Kanskje for mange bokstaver, hva med bare "Klipp" eller noe liknende som beskriver handlingen?

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  11. Poenglister

(Litt på tynn is her, siden jeg ikke har registrert en eneste post enda, og jeg kan dermed ikke se hvordan Poenglister fungerer fullt ut).

Håper hovedfokus blir på Meg (innlogget person), med de fem seks som ligger over Meg, og et par av de som ligger rett under Meg, på lista. Hvem som ligger på de første 10 er kun interessant for de femten øverste... :)

I tillegg er det interessant for Meg å se poengsummen til Venner av Meg. (Vet ikke om det er lagt opp til noe sånnt, ennå.)

Mvh
    Vegard

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)

Hei Vegard. Poenglistene vil fremheve deg i listen. Innenfor arrangører er poenglister fullstendig, mens på nasjonalt nivå er det kun topp 100 som vises. For sistnevnte har vi planer om å få frem din posisjon nasjonalt også. Dessverre er det ingen venne-kobling enda og derav ingen poenglister for venner, men dette er et spennende område vi ser på støtte for fremover.

12. Alt kan bli bedre

Lite brukervennlig, smått håpløst å bruke i skogen, dårlig innloggingsfunksjon, dette er myr verre enn klippekort - og fungerer ikke som forventet. Fix en enkel app med Stord felt legge inn pust nr og lodd ; ferdig

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  13. 1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  14. Bedre app

Det går ikke å komme seg ut av dette vinduet hvis man ikke skriver noe

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  15. Link til Google play er broken

Tekst på siden:

"Siste nytt
    Last ned dine kart og klipp poster fra vår app til iPhone og Android! Alle dine kjøpte og gratiskart som kan lastes ned kan du nå ha tilgjengelig på mobilen din mens du er ute i skogen.

Apple App Store Google Play Store"

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  16. Bestilling av kode i stedet for Turo-pakke

Vi i Bjugn IL tilbyr deltakerne kode for Rabattkuponger på "alle våre turer" samlet. Vi kunne tenkt oss en rubrikk der deltakerne bestiller kode kode i stedet/i tillegg til Turo-pakke slik det står i dag. Vår nåværende pris på kode er kr. 300,-.Når deltakerne bestiller nå, må vi spørre om det er konvolutt eller kode de ønsker. De fleste velger kode. Det blir billigere for deltakerne og mye lettvintere for oss at de laster ned og skriver ut selv. Er det mulig å opprette en slik rubrikk under den andre?

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  17. Forbedring av app

Vinduet lukker ikke selv om jeg trykker "lukk"

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  18. En knapp for "Hjelp, koden fungerer ikke"

Det ligger mange blogginnlegg der det spørres etter kode som er notert feil. Man vil normalt få svar, men det kunne kanskje vært en funksjon der man kan be arrangøren om å få tilsendt manglende kode(r).

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
  19. For små knapper på turbeskrivelse

Knappene for "Poster", "Om turen" osv. for hver tur er små og vanskelige å se. Er det mulig å gjøre det litt tydeligere? Mer som knapper? Annen farge?

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)
    under review  ·  1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  20. Sortering av globale poenglister i staging

Det er mulig å sortere deltagere på fylkesnivå, men ikkje på arrangør nivå. Bør gjelde for begge. Innfør gjerne også et region/landsdel nivå.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Password icon
    Signed in as (Sign out)

Takk for ditt innspill. Poenglister innenfor en enkelt arrangørs opplegg har man inne hos hver og en arrangør, og ikke via felles poengliste nasjonalt. Videre inndeling av nasjonal poengliste på region/landsdel er et innspill vi vil ta med oss videre, men det kommer nok ikke i år.

← Previous 1
  • Don't see your idea?

Deltakerforum

Feedback and Knowledge Base